Effectief communiceren en beïnvloeden Persoonlijk inzicht, gesprekstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden

Communiceren lijkt simpel, maar is dat in de praktijk ook zo? Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek: de dingen die iemand zegt of niet […]

Auteur(s): Natasja Loomans
Bindmethode: Gebonden
Taal: Nederlands
Druk: 1e
ISBN: 9789491743146
Prijs: € 53,95
Aantal pagina’s: 350 pagina's

Samenvatting

Communiceren lijkt simpel, maar is dat in de praktijk ook zo? Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek: de dingen die iemand zegt of niet zegt hebben waarde. Ze hebben invloed op de beslissingen die tijdens die gesprekken worden genomen.

Het boek bestaat uit vier overzichtelijke delen die tools en achterliggende theorie bieden. Mede door de praktische voorbeelden en opdrachten leert de lezer efficiëntere gesprekken te voeren en invloed uit te oefenen op de uitkomst ervan.

In het eerste deel staan de eigen persoonlijkheid en de gespreksvaardigheden centraal.

Deel twee biedt een overzicht van communicatiemodellen en -tools die zich in de praktijk bewezen hebben.

De centrale vragen in het derde deel zijn: welke gesprekstechnieken en welk gedrag zorgen ervoor dat de ander handelt of besluit zoals u wilt? Welke aanpak is effectief in welke situatie?

Deel vier laat een aantal specifieke gesprekssituaties zien. Er worden do’s en don’ts aangereikt en de lezer leert wat hij in welke situatie het beste kan doen. Dit boek daagt de lezer uit te experimenteren met nieuw gedrag. Hij verbetert zijn gesprekstechnieken en bouwt aan zelfvertrouwen in gesprekken.

Kortom: een onmisbaar boek als het gaat om communicatie.

Inhoudsopgave

1. Inleiding

Deel I    De persoon
2. De eerste indruk
3. Persoonlijke eigenschappen
4. Communicatiestijlen onderzoeken
5. Gedrag begrijpen
Extra: Ontwikkelkracht

Deel II Interactie
6. Communicatie: proces, gedrag en cultuur
7. Communicatietools inzetten
8. Gesprekken in organisaties
Extra: Communiceren met hoofd, hart en handen

Deel III Beïnvloeding
9. Beïnvloeden en beïnvloed worden
10. Strategisch beïnvloeden
11. Beïnvloedingstools inzetten
12. Emoties beïnvloeden
13. Besluitvorming beïnvloeden
Extra: Cruciale gesprekken – pittige gesprekken die er echt toe doen
Bijlage 1 Lichaamstaal
Bijlage 2 Gevoelens benoemen

Over de auteur(s)

Natasja Loomans

Natasja Loomans

Natasja Loomans is een ervaren communicatietrainer en auteur. Daarnaast is Loomans een ervaren ontwikkelaar van trainingsmateriaal. Zij ontwikkelde trainingen en opleidingen voor diverse opleidingsinstituten, zoals NCOI en Reed Business Opleidingen. 

Meer over deze auteur

Bestel een beoordelingsexemplaar van dit boek

Als docent, onderwijsontwikkelaar of studiecoördinator zoek je natuurlijk het boek dat goed past bij de opleiding waar je verantwoordelijk voor bent. Om te beoordelen of onze boeken ook voor jou de juiste keuze zijn is het mogelijk om een gratis beoordelingsexemplaar aan te vragen. Wij zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen van het boek, daarom nemen we na een maand nog even contact met je op.

Hidden
Naam(Vereist)
Adres(Vereist)
Akkoord met de voorwaarden(Vereist)
Aanmelding voor nieuwsbrief