Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie zelf kunnen met dit […]
Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie zelf kunnen met dit […]
Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie zelf kunnen met dit boek vanwege de strategische benadering hun kennis en inzichten verruimen. De auteurs belichten uitvoerig wat en hoe communicatie kan bijdragen aan het functioneren van een organisatie.
Het vakgebied communicatie is flink in beweging. Dit boek plaatst deze ontwikkelingen in een strategisch perspectief: wat van al die ontwikkelingen hoort nu waar? Het boek bouwt voort op een bestaande en gewaardeerde body of knowledge maar verbindt die met alle hedendaagse ontwikkelingen op dit vakgebied. De hoofdstukken Merkenmanagement en Contentmanagement leggen tezamen met de hoofdstukken Reputatiemanagement, Relatiemanagement en Issuemanagement een belangrijk fundament voor de strategische benadering van communicatie in organisaties vanuit de dynamische wereld van vandaag de dag. Deze thema’s verdienen ruime aandacht, omdat brede kennis hierover onmisbaar is voor een moderne, effectieve communicatiestrategie. Het boek leent zich hierdoor uitstekend als studieboek bij opleidingen in (bedrijfs)communicatie en communicatiemanagement.
Het boek bestaat uit vier delen.
In deel I beschrijven de auteurs de fundamenten van wat communicatie inhoudt: hoe is communicatie te herkennen en te hanteren?
Deel II behandelt strategisch communicatiemanagement: vijf soorten management waarmee vanuit elke benadering die binnen een organisatie gekozen wordt, de communicatiefunctie is vorm te geven.
In deel III komt de communicatie met verschillende stakeholders aan de orde waaronder het eigen personeel, de klant, de pers en influencers, en de omgeving.
In deel IV staan de beroepsmatige activiteiten van een communicatieprofessional centraal.
Managers en bedrijfskundigen hebben met deze editie het complete boek over bedrijfscommunicatie en communicatiemanagement in handen. Alle facetten van communicatie komen aan bod.
Cases uit de praktijk brengen de theorie tot leven en met vragen en opdrachten kan de lezer zijn begrip toetsen.
Als docent, onderwijsontwikkelaar of studiecoördinator zoek je natuurlijk het boek dat goed past bij de opleiding waar je verantwoordelijk voor bent. Om te beoordelen of onze boeken ook voor jou de juiste keuze zijn is het mogelijk om een gratis beoordelingsexemplaar aan te vragen. Wij zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen van het boek, daarom nemen we na een maand nog even contact met je op.